/Files/images/ln/liniia-1094.gif



Гурток образотворчого спрямування
"Талановиті пальчики"

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/clipart-kistochki.png

Діти – наший найдорожчий скарб,
Людське минуле і близьке майбутнє.
І кожен педагог наш буде рад,
Сприятливі для них створити будні.
Щоб дітки з захватом усі навчались
Збагачуємо їх знання невпинно
І малювати щоб усі старались
Програму ми змінили докорінно.
Нетрадиційне наше малювання
Є розвитком фантазії й уяви,
Тактильних відчуттів є розвиванням,
Не треба діткам кращої забави.
У нас є ниткографія чудова,
Та ще і ляпкографія незвична,
Зимова воскографія казкова,
І монотопія прекрасно-фантастична.
Живопис пальчиковий діти полюбляють
Долоньками теж люблять малювати,
У штампуванні ритміку вправляють,
Та пензлем полюбляють набивати.
Зростають наші юнії метці,
Красу мистецтва прагнуть пізнавати.
Старанні і натхненні молодці
Нетрадиційно вміло можуть малювати.

***

Ниткографія

Тонку нитку взяли ми, у фарбу змочили,
Білий аркуш паперу ми навпіл зігнули,
На одну половинку нитку ми положили,
Іншим боком ми ниточку ту притиснули.
І тримаючи аркуш однією рукою
Нитку висмикнем сміло і аркуш відкриєм,
Ось малюнок казковий лежить перед мною
Його значення й зміст собі кожен розкриє.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/ниткографія_новый размер.jpg


Ляпкографія

Фарбу дуже я люблю,
Ляпку нею я зроблю,
З соломинки я подую,
А деталі домалюю.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/ляпкографія.jpg


Воскографія

Свічку воскову візьму
Нею намалюю
Я прозорую зиму.
Зараз почаклую:
Пензлик й фарба помирились –
Ось зима моя з’явилась.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/воскографія_новый размер.jpg


Монотопія

Аркуш навпіл я зігну
Й на одну частину
Малі крильця наведу
Малюнка половину.
Частиной іншою накрию
І ось такий чудовий
У мене вийшов чарівний
Метелик кольоровий.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/монотопія_новый размер.jpg


Пальчиковий та долоньковий живопис

Щоб красиво малювати
Пензлика не треба мати
Потрібні фарби різнобарвні
Та рученята дуже вправні
Долоньку в фарбу покладу
До аркуша я прикладу
З’являється мій світ чудовий
Цікавий, різнокольоровий.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/пальчиковий та долоньковий живопис_новый размер.jpg


Штампування

Щоб штампувати як годиться
Що вдома є – усе згодиться
Картопля, поролон і квіти
Уяви не шкодуйте, діти,
Піпетки є і ковпачки
І ватні білі палички
Творіть усим, що під руками,
Малюйте й фантазуйте з нами.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/штампування_новый размер.jpg


Набивання пензлем для клею

Щоб вийшов гарний їжачок,
Ялини гілка з колючок,
Чи квіти милі та пухкі,
Або ведмедики м’які
Для клею пензлик є у нас
Він допоможе нам в цей час
Старанно будем набивати
Бо дуже любим малювати!

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/набивання пензлем для клею_новый размер.jpg

Автор віршів: керівник гуртка Вознюк Ю.В.

***

Зображувальна діяльність для дошкільнят

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/223671_html_m2916def4.pngЗображувальна діяльність відіграє велике значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне, помічати його в повсякденному житті, у творах мистецтва.

Під час виконання робіт із зображувальної діяльності в дитини відбувається тренування рухів пальців рук. Відомо, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбувається під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. Якщо розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток мовлення, хоча загальна фізична активність дитини при цьому може бути нормальною. Стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма.

Таким чином, стає зрозумілою важливість засвоєння дітьми вмінь і навичок із зображувальної діяльності саме на етапі дошкільного виховання.

В дитинстві мені найбільше подобалися малюнки на вільну тему. Ось тоді, нарешті, можна було вирватися за рамки обмежень, дати волю фантазії! Адже дорослі постійно намагаються навчити дітей прийомам «як намалювати все правильно». А якщо в навчанні мистецтва не пригнічувати дитячу довіру своїм почуттям, своїй руці, своїм можливостям, а спиратися на них? Потрібно лише створити умови, за яких усі знання діти одержують через свій особистий досвід у результаті своєї художньої практики.

Працюючи з дошкільнятами, завжди пам’ятаєш, що все велике починається з малого. Тому потрібно якомога раніше розпочинати розвивати у дітей логічне та абстрактне мислення, фантазію, спостережливість та увагу, формувати художньо-творчі навички. Дошкільникам треба навчитися бачити красу, відчувати її, реагувати на красиве емоціями і почуттями. Але дитина самостійно не розвине чуттєве сприйняття світу і не сформує естетичне ставлення до нього. Вона потребує підтримки дорослого.

Щоб краще допомогти своїм вихованцям ввійти в світ прекрасного, я детально ознайомилася з напрацюваннями Шелестової Л.В., Горошко Н.А., методології ТРВЗ. На основі отриманих знань, спираючись на досвід дітей, їх інтереси, намагалася компенсувати недостатність знань вихованців у повсякденному житті (під час спостережень, бесід, розгляду об’єктів), у поєднанні із різними сферами життєдіяльності.

Особливого значення в зображувальній діяльності я надаю формуванню відчуття кольору, адже колір займає особливе місце в ряді виражальних засобів і рано освоюється дітьми. Опанування кольору як засобу виразності має свою динаміку: від однобарвності через багатобарвність до чітких співвідношень кольорів і до засвоєння законів кольоропоєднання.

Я помітила, що ознайомившись із кольорами веселки та їх послідовністю в спектрі, дітям легше зрозуміти і кольорову модель тижня та послідовність днів.

Для розвитку уяви, творчої активності використовую нетрадиційні техніки малювання, що демонструють незвичне поєднання матеріалів та інструментів. Малювання зубною щіткою, губкою, ватними паличками, картопляними штампиками, пальцями викликає у дітей сплеск емоцій: подив («Замажуться пальці»), радість («А гарно виходить»), задоволення («Я зміг!»).

Розв’язувати композиційні завдання та розвивати вміння розрізняти жанри живопису допомагають дидактичні ігри та вправи, які широко використовую у повсякденному житті.

Вихованцям подобається з готових зображень створювати натюрморт, портрет, пейзаж. За допомогою практичних дій малюки краще засвоюють поняття «композиція», «перспектива».

Оволодіння дитиною не лише певною сумою знань і вмінь, але й здатністю в розумних межах фантазувати, активно мислити, ризикувати ― завдання не з простих, і що раніше починати це робити, то краще, доки у малюків ще не сформоване стереотипне мислення.

Що розвивають заняття із зображувальної діяльності у дітей?

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/223671_html_m6ba5c92e.pngДіти із задоволенням відвідують заняття з малювання. Заняття з зображувальної діяльності розвивають у дітей естетичне сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовищі, закладають основи художнього смаку. Виховують звичку вносити елементи краси в побут, природу, стосунки з однолітками, дорослими.

Вихователь зображувальної діяльності знайомить дітей з різними видами та жанрами образотворчого мистецтва: живописом (пейзаж, портрет, натюрморт, казковий, побутовий, анімалістичний), графікою, скульптурою та декоративно-прикладним мистецтвом. На таких заняттях діти розвивають здатність сприймати мистецькі твори, виявляють емоційне ставлення до зображеного; у дітей розвиваються здібності до образотворчої діяльності (почуття кольору, форми, композиції).

Діти із задоволенням навчаються використовувати колір, форму, лінії, штрихи, пропорції, композицію, різні матеріали (олівці, фарби, фломастери, воскові олівці, свічки, природний матеріал, глину, пластилін, тісто, папір, картон) та нетрадиційні техніки (штампування, малювання пальчиком, долоньками, крапками, фактурного малювання, обривання об’ємної аплікації, орігамі та ін.) як засоби створення виразного художнього образу. Дітей навчають створювати складні художні образи, багатофігурні сюжетні композиції, розміщувати предмети ближче та далі, самостійно знаходити прийоми зображення при інтеграції різних видів образотворчої діяльності.

Для дітей створюються умови для експериментування з фарбами та іншими художніми матеріалами.

На заняттях вихователь зображувальної діяльності спонукає дітей до творчості, використовуючи ігрові методи та прийоми (ігрові ситуації, розповіді – малювання з елементами казки, ігри – забави, ігри - етюди).

Поради батькам:

  • ознайомлюйте дітей з різними видами мистецтва шляхом споглядання картин в музеях образотворчого мистецтва, перегляду репродукцій в комп’ютерному режимі, журналах, книгах, відвідування різноманітних виставок;
  • вправляйте у визначенні жанру живопису: пейзаж, натюрморт, портрет, казковий, побутовий, анімалістичний;
  • надавайте можливість самостійно зображувати предмети, тварин, дерева, транспорт, людей, та інше,
  • підтримуйте бажання малювати, ліпити, аплікувати, конструювати, передавати свої враження в зображеннях;
  • виважено ставтесь до вибору матеріалів зображення, спонукайте до основ рукоділля: вишивання, шиття, бісероплетіння;
  • заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу.

***

У своїй практиці Вознюк Юлія Василівна
використовує нетрадиційні методи малювання,
для кращого розвитку уяви, памяті та емоційного сприйняття.

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/IMG_1571_новый размер.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/IMG_1572_новый размер.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/IMG_1573_новый размер.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/talanovit_palchiki/IMG_1574_новый размер.JPG


Кiлькiсть переглядiв: 5109