/Files/images/ln/lineechka-50.gif



Василенко Любов Василівна

Вихователь дошкільного навчального закладу

***

/Files/images/stornki_vihovatelv/IMG_2090_NEW.JPG

У 2011 році закінчила Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію вихователя дітей дошкільного віку, організатора дошкільного виховання, викладача психолого-педагогічних дисциплін у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації.

З 11 липня 1995 року працює в дошкільному навчальному закладі, на посаді вихователя з 01 вересня 1995 року.

Василенко Любов Василівна працює над проблемою "Ранній розвиток дітей".

Про те, що дитина першого року життя здатна сприймати предмети, свідчать факти раннього пізнання нею знайомих людей, іграшок, речей. Після двох з половиною місяців дитина виконує елементарну пізнавальну діяльність, зосереджується на об’єкті, пов’язана з безладними діями рук. Після трьох місяців рухи змінюються: діти обстежують нову іграшку в їх діях бере участь одночасно кілька аналізаторів. З віком у немовляти помітно збільшується тривалість пізнавальних реакцій. При цьому кількість хаотичних, імпульсивних реакцій зменшується, а активних і цілеспрямованих рухів збільшується. Після шести місяців дитина може виділяти об’єкти сприймання: маму, няню, брязкальце. Сприймання маленької дитини ситуативне, злите і глобальне. Для пізнання предмета - виділення його як фігури - важливе значення мають такі умови:

  1. Вироблення звичайного диференційованого рефлексу на різні предмети (сприймання кішки-іграшки підкріплюється відчуттям її м’якої шерсті, сприймання целулоїдного зайчика не має такаго підкріплення);
  2. Рух предмета на фоні інших нерухомих речей;
  3. Рух руки дитини по предмету, обмацування його, виконання різних маніпулятивних дій з ним;
  4. Називання предмету. Серед цих умов для діте - немовлят особливе значення мають практичні дії з речами.

Для маленької дитини ознака предмета, колір та форма є основною. Дітей від одного року до трьох особливо приваблюють яскраві предмети. Важливу роль в сприйманні предмета дитиною відіграє колір. Маленькі діти виділяють колір предмета і насамперед орієнтуються на нього. Діти віддавали перевагу кольору перед формою. Дослідження показали що вміння дітей до трьох років виділяти предмети за їх формою безпосередньо залежить від часу та способу введення слова, яким називають цей предмет. Вибір предмета за словом формується поступово. Дитина проходить тривалий шлях пов’язування слова з предметом.

Отже, особливості сприймання дітей до трьох років такі:

  1. Діти третього року здатні сприймати безбарвні і навіть контурні знайомі предмети (дай такий самий) незнайомі предмети діти сприймають помилково.
  2. Після 1,2 - 1,8 років діти правильно знаходять знайомий предмет за словом (дай мені ведмедика), чим старша дитина тим швидше слово набуває узагальнюючого значення.
  3. На кінець другого року життя дитина може правильно називати знайомий предмет (що це).
  4. На третьому році життя дитина сприймаючи малюнок з нескладним сюжетом називає окремо кожний зображений предмет (дівчинка кицька).
  5. З простором дитина ознайомлюється тоді, коли оволодіває ходьбою, виконуючи дії з предметами дитина вчиться дивитися, обмацувати і слухати, наслідком вправляння є й те, що дитина до початку дошкільного періоду сприймає і не знайомі їй предмети.

***


/Files/images/perodichn_vidannya/Публікації_2.gif


/Files/images/gramoti/2017_3.jpg /Files/images/gramoti/2017_2.jpg

/Files/images/gramoti/2017_2_1.jpg


Кiлькiсть переглядiв: 143