Турек Світлана Вікторівна
Вихователь дошкільного навчального закладу
***
У 1999 році закінчила Богуславський педагогічний коледж імені І.С. Нечуя-Левицького за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію вихователь дітей дошкільного віку.
З травня 2001 року працює в дошкільному навчальному закладі на посаді вихователя.
Турек Світлана Вікторівна працює над проблемою: "Формування логіко-математичної компетентності у дітей дошкільного віку"
Організовуючи життєдіяльність малюків у дошкільному закладі, важливо орієнтуватися на перехід від штучно запозиченої шкільної системи до специфічно дошкільної, яка визнає пріоритет дитячої форми існування та повноцінної реалізації особистісного розвитку. Це потребує переосмислення в сучасних умовах основної функції педагога в організації життєдіяльності дошкільників та створення такої моделі психолого-педагогічної взаємодії дорослого і дитини, в якій дорослий виступає партнером і порадником, рівноправним учасником у спільній діяльності.
Організація змістовної та осмисленої життєдіяльності дітей дає змогу встановити гармонійну рівновагу між важливими лініями їхнього психічного розвитку, природними можливостями та вольовою регуляцією у досягненні мети. Така модель можлива в особистісно-орієнтованому виховному оточенні, в якому дитина ініціює власні задуми, ідеї, мету логіко-математичної діяльності та обмірковує можливі варіанти дій. Саме в таких умовах є всі можливості для розгортання активності дитини, гармонійного розвитку всіх складових компонентів діяльності "хочу!", "можу!", "буду!".
Важливо, щоб засвоєння дітьми логіко-математичних понять відбувалось у звичайному реальному житті, щоб дитина усвідомлювала, що ці поняття відображають реальний світ, а не існують самі по собі. Вводячи дітей у світ логіки та математики, важливо показати їм числа, кольори, різноманітні геометричні форми у світі природи та культури, розкрити способи логіко-математичної взаємодії зі світом людей та своїм власним. Адже навколишній світ потребує вміння жити з ним у злагоді, вміло використовувати предмети побуту, іграшки, твори мистецтва. З допомогою дорослого старші дошкільники навчаються не лише користуватися предметами, а й виготовляти найпростіші з них, діяти з ними безпечно для життя та з користю для власного розвитку. Чим різноманітнішим і доступнішим буде для дитини предметно-ігрове середовище, тим уміліше і вправніше вона взаємодіятиме з предметним світом.
У предметному довкіллі діти знаходять елементи та властивості геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник, куля, куб, циліндр), класифікують предмети за однією із якісних ознак, визначають подібне й відмінне, знайоме й незнайоме, безпечне й небезпечне та порівнюють множини різних предметів. Знайомство з властивостями предметів (кольором, формою, розміром, призначенням, розташуванням у просторі тощо) допомагає глибше пізнавати предмети і явища навколишнього світу. Встановлюючи зв'язки та відношення між ними, розподіляючи ціле на частини, порівнюючи істотні ознаки та об'єднуючи предмети в групи чи класи, добираючи для виокремлених сукупностей понятійні характеристики, діти оволодівають способами логічного мислення.