/Files/images/metodist/Патріотизм.jpg

Нормативно-правова база
з питань патріотичного виховання

***

Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»;

Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»;

Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»;

Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 «Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності»;

Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки (затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015);

Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року;

Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-561 від 20.10.2016 року "Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами";

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-396 від 25.07.2016 року "Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах";

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності».

***

"Патріотизм починається з любові до людини.
Патріотизм починається з колиски".
Василь Сухомлинський

Патріотичне виховання дошкільнят

Патріотичне виховання – одна із складових систем гармонійного розвитку дошкільника. Базисом патріотичного виховання є певна сума знань окреслена державним стандартом дошкільної освіти в Україні. Діюча програма економічної і соціальної розбудови Української держави має блок завдань спрямованих на розвиток освіти і виховання підростаючого покоління. Одним із пріоритетних проявів цих завдань є створення певних передумов громадянської поведінки побудованих на засадах моралі. Виокремлюючи із системи освіти дошкільний вік, науковці розглядають його як період в якому закладаються основи патріотичного виховання, формується патріотична самосвідомість, громадянська відповідальність особистості дитини. Тому, наразі, патріотичне виховання дітей дошкільного віку розглядається як пріоритетний напрямок освітньої діяльності.

Актуальність питання патріотичного виховання дошкільників обумовлюється тим, що формування громадянської позиції свідомого українця має полягати в активному обстоюванні традиційних для нашого менталітету чеснот: любові до рідної землі, товариськості, розумної достатності, цінності родинного життя, духовного повсякденного буття, уважного ставлення до людей. Саме з раннього дитинства, з перших років життя дитини починається плекання національної свідомості й самосвідомості, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів.

Для цього в нашому дошкільному навчальному закладі створена цілісна система всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина-патріота України шляхом ознайомлення дітей з культурою, традиціями та звичаями українського народу; а також формування у них почуття причетності до історії та майбутнього свого краю, пробудження і виховання патріотичних почуттів.

Галерея "Патріотичне виховання в ДНЗ"

А також створена матеріальна та навчальна бази (добір та розробка ігор, конспектів занять, наочності, обладнання тощо), в кожній групі для роботи з дітьми створене відповідне розвивальне середовище:

  • оформлено український куточок національної та народної символіки;
  • добірка віршів про Україну, Київ, рідну природу, Батьківщину;
  • зібрано бібліотечку українського фольклору: народні прикмети, прислів’я, легенди, загадки, заклички, колисанки, народні ігри, тощо;
  • підібрано фонотеку українських пісень;
  • підібрані та узагальнені дидактичні ігри на закріплення знань про рідний край та його природу;
  • ілюстрації, плакати, карти України;
  • доповнено розвивальне середовище папками, ширмами на українську тематику;
  • українським національним одягом, рушниками, посудом.

Систематична робота з патріотичного виховання дає змогу педагогам нашого закладу послідовно й системно формувати у дітей уявлен­ня про такі складні для розуміння дитини моральні категорії, як добро, зло, совість, людяність тощо.

Ключовими фігурами освітнього процесу є діти, батьки й педагоги. Тому всю роботу доцільно спланувати в трьох напрямка: робота вихователя; робота з дітьми; робота з сім’єю.

/Files/images/metodist/Ashampoo_Snap_2017.02.01_22h42m37s_002_.jpg

Тож, аби домогтися очікуваних результатів, методичний супровід доцільно спрямувати на:

  • підвищення фахової компетентності педагогів;
  • педагогічну просвіту батьків.

Всі учасники педагогічного процесу (батьки, вихователі, держава, суспільство) прагнуть виховати в дитині найважливіші людські чесноти, закласти основи моральності, прагнення до краси та творчості. Повертаючись до педагогічної спадщини, не можливо не згадати слова Софії Русової: «Бути гарним педагогом – це бути справжнім реформатором майбутнього життя України, бути апостолом Правди і Науки». Тому педагоги нашого дошкільного навчального закладу намагаються якомога більше залучати батьків до спільної праці.

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України «Щодо впровадження музейної педагогіки в навчально-виховний процес» від 03.02.2014 №1/9-83 та з метою виховання патріотично спрямованої особистості дошкільника за участю педагогів, дітей та їхніх батьків в дошкільному навчальному закладі № 7 «Орлятко» Білоцерківської міської ради Київської області в кожному груповому приміщені були створені міні-музеї одного предмета. Завдання міні - музеїв формувати в малечі поняття «історія» на прикладах історичного минулого України, позитивне ставлення до культурної спадщини українського народу, до його звичаїв і традицій, ознайомлювати з природою рідного краю з її багатством та особливостями, розвивати інтерес до експонатів музеїв та формувати розуміння музею як зберігача предметів культурно-історичного значення.

Міні-музей – це особливий розвивальний простір, створений з метою долучення дитини до історії, світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності; це куточки, які, окрім «музейних експонатів», містять роботи дітей і батьків. У ДНЗ № 7 функціонують міні-музеї різного спрямування: міні-музей зерна, ложки, вишивки, рушника, петриківського розпису, дерев’яної іграшки, міні-музей «Українська світлиця», «Керамічний посуд», «Лялька - мотанка» тощо. Такі музеї дають змогу збагатити дітей враженнями від предметів, яких вони ніколи не бачили та й не могли бачити в побуті, розширити їхній кругозір, сформувати системне уявлення про світ.

Галерея "Конкурс-огляд міні-музеїв"

Мета дошкільного виховання полягає у тому, щоб сформувати національно свідомого громадянина, патріота, тобто людину, якій притаманні особистісні якості й риси характеру, світогляд та спосіб мислення, почуття, вчинки та поведінка, спрямовані на саморозвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.

Відеоролики:

Гімн України /Files/images/metodist/youtube-logo-1295604_1.jpg
Історія державного прапору України /Files/images/metodist/youtube-logo-1295604_1.jpg
Народні символи України /Files/images/metodist/youtube-logo-1295604_1.jpg
Мультфільм "Слово української дитини" /Files/images/metodist/youtube-logo-1295604_1.jpg
Мультфільм "Твоя країна - Україна" /Files/images/metodist/youtube-logo-1295604_1.jpg
Не спи, моя рідна земля /Files/images/metodist/youtube-logo-1295604_1.jpg

/Files/images/ln/liniia-502.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1322